środa, 19 sierpnia 2015

Chłodnik buraczkowy - Winiary



Upały już za nami, ale dobry chłodnik nadaje się na każdą porę roku. Dzisiejszy post dotyczy pysznych chłodników Winiary. Miałam okazję ich skosztować dzięki Rekomenduj.to.
Zapraszam do zapoznania się z moją opinią. Poniższe zdjęcie propozycji podania nie jest niestety mojego autorstwa. U mnie w domu chłodnik zniknął w bardzo zaskakującym tempie (a podobno nikt nie lubi).








 Opis producenta:

Chłodnik WINIARY to idealna propozycja na smaczny obiad dla Twojej rodziny w upalne, letnie dni. Orzeźwiający smak jogurtu naturalnego połączany z zielonym ogórkiem,jajkami i aromatycznymi przyprawami przypadnie do gustu zarówno małym, jak i dużym smakoszom.

Sposób przygotowania:


  1. Lista zakupów:
    - jogurt naturalny – 500 ml
    - zielony ogórek – 150 g
    - 3 jajka
    - świeży szczypiorek – 5 g
  2. Zawartość opakowania zalej 300 ml wrzącej wody, dobrze wymieszaj, ostudź do temperatury pokojowej.
  3. Jajka ugotuj na twardo, następnie jedno pokrój w kostkę, pozostałe na ćwiartki. Ogórka obierz i pokrój w drobną kostkę. Szczypiorek posiekaj drobno.
  4. Do 500 ml jogurtu dodaj ostudzoną zupę, ogórek, szczypiorek i jajko pokrojone w kostkę. Całość dobrze wymieszaj.
  5. Wstaw do lodówki na 1 godzinę.
    Podawaj z ćwiartkami jajek.

Skład: cukier, koncentrat soku z buraka 16,9%,sól, maltodekstryna, suszone warzywa 7,9% (czosnek, cebula), odtłuszczone mleko w proszku, zioła 2,5% (koper, szczypiorek), ekstrakt drożdży, pieprz czarny, kwas (kwas cytrynowy), olej słonecznikowy, aromaty,       


Propozycja innych form podania:
- Chłodnik buraczkowy z paluszkami surimii.
  • jogurt naturalny 500 ml, 
  • 3 jajka,
  •  ogórek zielony, 
  • 100g paluszków surimii, 
  • łyżka posiekanego koperku 
- Chłodnik buraczkowy z ogórkiem małosolnym i szynką. 
  • jogurt naturalny 500 ml, 
  • 3 jajka, 
  • ogórki małosolne, 
  • 100g szynki wędzonej, 
  • 3 łyżki posiekanego szczypiorku.  


 
Moja opinia:

Chłodnik mieści się w papierowej torebce. Na etykiecie znajdziemy wszelkie niezbędne informacje, które pomagają w przygotowaniu potrawy. W składzie nie znalazłam konserwantów, glutaminianu sodu czy barwników. Jedynym niepokojącym składnikiem jest maltodekstryna (skrobia - węglowodan). Ze względu głównie na ten składnik nie polecam cukrzykom i osobą dbającym o figurę. Mój Chłodnik Winiary przygotowałam dość tradycyjnie z następującymi składnikami: ogórek gruntowy, jogurt naturalny, rzodkiewka, kilka ząbków czosnku, jajka, szczypiorek, koperek. Dodałam również przyprawy marki Rafex - papryka wędzona słodka. (nadała niezastąpiony posmak).
Zupka w formie tradycyjnej przypadła mi do gustu. Ma lekko słodkawy i mocno buraczany smak. Zapach typowy dla buraków. Jest lekki, pożywny i sycący, czyli idealny na upalne dni. Szybki w przygotowaniu. Niestety nie znoszę barszczu dlatego też, chłodnik buraczkowy raczej nie zostanie moim ulubionym z chłodników Winiary, ale dla odmiany w ciągu lata można sięgnąć po ten smak.









Moja ocena: 6/10

 






 Czy polecam? 
Tak. Polecam osobą lubiącym buraki i barszcz




 


#RekomendujTo #AmbasadorkaWiniary





3 komentarze:

  1. Muszę spróbować , obiad na szybko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi buraczkowy bardzo smakował :) Najmniej natomiast ogórkowy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie przepadam za chłodnikami, ale wiem, że moja rodzinka je uwielbia <333

    http://bywikkis.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń