czwartek, 20 sierpnia 2015

Chłodnik Czosnkowo-Koperkowy - Winiary



Dzisiaj już ostatni z moich chłodników. Jest on na równi z chłodnikiem buraczanym. Przyjemny i smaczny. Zapraszam do mojej opinii. Poniższe zdjęcie propozycji podania nie jest mojego autorstwa.









 Opis producenta:

Chłodnik WINIARY to idealna propozycja na smaczny obiad dla Twojej rodziny w upalne, letnie dni. Orzeźwiający smak jogurtu naturalnego połączany z zielonym ogórkiem, rzodkiewką i aromatycznymi przyprawami przypadnie do gustu zarówno małym, jak i dużym smakoszom.

Sposób przygotowania:

  1. Lista zakupów:
    - jogurt naturalny – 500 ml
    - zielony ogórek – 150 g
    - mały pęczek rzodkiewki – 100 g
    - świeża mięta – 5 g
  2. Zawartość opakowania zalej 300 ml wrzącej wody, dobrze wymieszaj, ostudź do temperatury pokojowej.
  3. Ogórka obierz i pokrój w drobną kostkę. Rzodkiewkę pokrój w drobną kostkę. Miętę posiekaj drobno.
  4. Do 500 ml jogurtu dodaj ostudzoną zupę oraz wszystkie pokrojone dodatki. Całość dobrze wymieszaj.
    Wstaw do lodówki na 1 godzinę.
 
Skład: suszony czosnek 36,6%, cukier, sól, skrobia ziemniaczana, odtłuszczone mleko w proszku, koper 4,4%, pieprz czarny, kwas (kwas cytrynowy), sok z ogórka kwaszonego 1,1%, maltodekstryna, olej słonecznikowy, aromaty.

Propozycja innych form podania:
- Chłodnik czosnkowo- koperkowy z fetą i orzechami
  • jogurt naturalny 500 ml, 
  • 6 rzodkiewek
  • ogórek zielony, 
  • 100g sera feta
  • 4 połówki orzechów włoskich
- Chłodnik czosnkowo- koperkowy z serem pleśniowym
  • jogurt naturalny 500 ml, 
  • ogórek zielony
  • 2 łodygi selera naciowego
  • 100g sera pleśniowego lazur
  • 1 łyżka posiekanego koperku 
  • 1 łyżka posiekanego grubo szczypiorku.  



 
Moja opinia:

Chłodnik mieści się w papierowej torebce. Na etykiecie znajdziemy wszelkie niezbędne informacje, które pomagają w przygotowaniu potrawy. W składzie nie znalazłam konserwantów, glutaminianu sodu czy barwników. Jedynym niepokojącym składnikiem jest maltodekstryna (skrobia - węglowodan). Ze względu głównie na ten składnik nie polecam cukrzykom i osobą dbającym o figurę. Oczywiście jak wszystkie chłodniki przygotowałam go tradycyjnie z następującymi składnikami: duży kubek jogurtu naturalnego (500ml), pół ogórka zielonego, pęczek rzodkiewki, pół pęczka koperku. Dodałam również przyprawy marki Rafex - do smaku.
Zupka przypadła mi do gustu. Jest smaczna i aromatyczna. Zapach i smak mocno czosnkowy, bardzo naturalny. Po dodaniu warzyw i jogurtu naturalnego jest lekki, kremowy, pożywny i sycący, czyli idealny na upalne dni. Szybki w przygotowaniu. Jest on też dość ostry czego przyczyną są duże ilości czosnku. Mi osobiście przypadł do gusty, również znalazł swoje zastosowanie jako sos do grilla.









Moja ocena: 6/10

 






 Czy polecam? 
Tak. Polecam




 


#RekomendujTo #AmbasadorkaWiniary






3 komentarze:

  1. hmm ciekawe czy mi by posmakował :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię ten chłodnik :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chłodnik raczej nie moja potrawa, ale o tej wersji smakowej jeszcze nie słyszałam :D

    http://bywikkis.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń