czwartek, 20 sierpnia 2015

Chłodnik Ogórkowy - Winiary



Dzisiaj ciąg dalszy mojej przygody z chłodnikami Winiary. Polecam je gorąco jako dodatek do obiadu czy też grilla. Poniższe zdjęcie propozycji podania nie jest mojego autorstwa. Zapraszam do zapoznania się z moja opinią.









 Opis producenta:

Chłodnik WINIARY to idealna propozycja na smaczny obiad dla Twojej rodziny w upalne, letnie dni. Orzeźwiający smak jogurtu naturalnego połączany z zielonym ogórkiem, serem twarogowym i aromatycznymi przyprawami przypadnie do gustu zarówno małym, jak i dużym smakoszom.

Sposób przygotowania:

  1. Lista zakupów:
    - jogurt naturalny – 500 ml
    - zielony ogórek – 150 g
    - ser twarogowy chudy – 100 g
    - świeży koperek – 5 g

  2. Zawartość opakowania zalej 300 ml wrzącej wody, dobrze wymieszaj, ostudź do temperatury pokojowej.
  3. Ogórka obierz i pokrój w drobną kostkę. Koperek posiekaj drobno.
  4. Do 500 ml jogurtu dodaj ostudzoną zupę oraz pokrojony ogórek i koperek. Całość dobrze wymieszaj.
  5. Wstaw do lodówki na 1 godzinę.
    Podawaj z pokrojonym w kostkę serem twarogowym.
Skład: suszone warzywa 26,3 % (czosnek, szpinak), cukier, sól, skrobia ziemniaczana, odtłuszczone mleko w proszku, koncentrat soku ogórka kwaszonego 3,5%, zioła (szczypiorek, liść pietruszki, koper 0,8%), maltodekstryna, pieprz czarny, kwas (kwas cytrynowy), aromaty, olej słonecznikowy.


Propozycja innych form podania:
- Chłodnik ogórkowy z kulkami melona i mozzarelli
  • jogurt naturalny 500 ml, 
  • 1 szkl. kulek wydrążonych z melona
  • ogórek zielony, 
  • opakowanie mozzarelli w kulkach
  • łyżka posiekanej bazylii
- Chłodnik ogórkowy z awokado, rzodkiewką i fetą
  • jogurt naturalny 500 ml, 
  • ser feta
  • ogórk zielony
  • 1 awokado
  • 6 rzodkiewek
  • sok z cytryny 



 
Moja opinia:

Chłodnik mieści się w papierowej torebce. Na etykiecie znajdziemy wszelkie niezbędne informacje, które pomagają w przygotowaniu potrawy. W składzie nie znalazłam konserwantów, glutaminianu sodu czy barwników. Jedynym niepokojącym składnikiem jest maltodekstryna (skrobia - węglowodan). Ze względu głównie na ten składnik nie polecam cukrzykom i osobą dbającym o figurę. Chłodnik ogórkowy Winiary przygotowałam oczywiście tradycyjnie z następującymi składnikami: 500ml jogurtu naturalnego, pół zielonego ogórka, chudy ser twarogowy i świeży koperek. Dodałam również przyprawy marki Rafex - do smaku.
Jest to mój faworyt wśród chłodników Winiary. Ma zapach i smak typowo ogórkowy. Wyczuwalne są również duże ilości czosnku. Jest gęsty, pożywny i sycący, czyli idealny na upalne dni. Szybki w przygotowaniu. Smak przypomina mi sos tzatziki, dlatego też wykorzystałam go jako sos do potraw z grilla, wystarczy tylko dodać mniej wody aby uzyskać jeszcze gęściejszą konsystencję.











Moja ocena: 9/10

 






 Czy polecam? 
Tak. Polecam osobą lubiącym tego typu zupki




 



#RekomendujTo #AmbasadorkaWiniary




3 komentarze:

  1. Jako chłodnik najmniej mi zasmakował, ale masz racje że wybornie smakuje do grilla :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie bym go wypróbowała

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie przepadam za żadnymi chłodnikami, może z wiekiem czasu się to zmieni!?

    http://bywikkis.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń